De servicemonteurs van Quooker kunnen nu de weg op met hun eigen app om hun klanten nog sneller te kunnen helpen.
Quooker, de fabrikant van de ‘kraan die alles kan’, had behoefte aan een rebuild van de Quooker Service Module (QSM). Deze app diende opnieuw ontwikkeld te worden omdat de wensen vanuit het werkveld steeds veranderden en de oude software niet meer voldeed aan de klantwens. Ook was dit de kans om te zorgen dat de nieuwe app meerdere platformen en apparaten kon ondersteunen.
Met deze QSM-app moet Quooker in staat worden gesteld om verbeteringen in het serviceniveau van service-engineers aan te brengen. Ook kunnen hiermee nieuwe diensten worden ontwikkeld. Hiermee kan het serviceniveau aan klanten op een hoger plan komen en kosten-effectiever worden uitgevoerd.
Kortom een app die:
Hoe zorgen we ervoor dat de servicemonteurs van Quooker sneller en efficiënter kunnen werken? Dit was de centrale uitdaging van deze opdracht. Het bouwen van deze app is een leuke en uitdagende klus geweest. Niet te vergelijken met een standaard app of website. Dit heeft geresulteerd in de volgende modules:
Met een team van ervaren developers en agile, dus met een strakke sprintplanning, heeft Most.Dev een minimal viable product (MVP) opgeleverd. Dankzij deze planning én het nauwe contact met de opdrachtgever is het uiteindelijke product overeenkomstig de wens van de klant geworden. Testen met de hardware was een belangrijk onderdeel van het proces. De developers hadden een Quooker kraan thuis, zodat ze ook goed konden testen of de koppeling naar behoren werkte.
De QSM is een mobiele app geworden waarmee monteurs slim en direct met de Quooker systemen kunnen communiceren. Op deze manier kunnen zij sneller hun klanten helpen en leveren daarmee een nog betere dienstverlening.